Olen päättänyt aloittaa aloissa valmistelut vauvan tuloa varten. Koska selkä ja lonkat osoittavat jo tässä vaiheessa vähän huonoja merkkejä, en halua jättää kaikkea viime hetkeen. Jos sitten jostain syystä ei jaksakaan / pystykään. Eräs projekti, jota olen onnistuneesti aloitellut parin illan aikana, on pinnasänky. Sain siskon varastosta sängyn, jossa olen ilmeisesti itse nukkunut joskus, kuten myös siskoni ja siskon lapset. Tosin vanhassa sängyssä on hiukan kulahtanut maalipinta, joka pitää uusia. Olen siis pari iltaa hionut vanhaa vaaleanharmaansinistä maalipintaa pois. Luulin homman olevan vaikeampaa mutta ihan hyvin se on lähtenyt käyntiin, jo puolet sängystä hiottu kahdessa illassa.

1250015009_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Hiontapaikkana toimii tietysti takapihan terassi eli homma on hiukan säistä riippuvaista. Uusi maali odottelee jo levitystä. Ostin valkoista kiiltäväpintaista Helmi-kalustemaalia. Eikös se nyt ole trendikästäkin. Lisäksi aion tehdä päätyihin sabluunalla köynnöskuviot. Sitä varten on ihan vaaleanharmaata mattapintaista maalia. Laitan projektin tuloksia myöhemmin tänne mikäli jotain ikinä valmiiksi saadaan.

Toinen projekti on syöttötuoli, joka saatiin työkaverin varastosta. Kollegani oli ostanut aikoinaan tuolin käytettynä ja sitä on käyttänyt hänen kolme lastaan. Nyt tarkoituksena olisi hioa ja maalata tuoli meille käyttöön. Todellista kierrätystä.

Kävin tänään kangaskaupassa hiukan tuhlaamassa rahaa kun oli aikaa kahden palaverin välissä ja satuin keskustassa olemaan. Mukaan tuli resoreita ja joustavia pehmeitä trikoita.

1250015036_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lisäksi tilasin Ottobre-lehden. Olin hämmästellyt pitkään mistä kaikki muut blogien kirjoittajat ammentavat ihanat ideansa lastenvaatteisiin mutta iso osa on ilmeisesti peräisin tästä lehdestä. Nytpä pääsen minäkin tekemään niitä. Kun vaan vielä saan sen saumurin, jonka toivoin syntymäpäivälahjaksi... Sitten alkaa valmistua vaatteita!

Olin tehnyt itselleni lupauksen että en osta vaatteita vauvalle uutena yhtään. No olen tietysti joutunut jo pyörtämään tuon lupauksen. Muutama viikko sitten tuli käytyä äidin kanssa ostoksilla ja eksyttiin lastentavaraliikkeen aleen.Äiti osti vauvalle koirabodyn ja minä ruskean velourmekon ja pikkuisen neuletakin. Vaatteet maksoivat 4-5 euroa kappaleelta joten melkein kalliimmaksi olisi tullut jättää ne kauppaan!

1249836850_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Pöydällä myös Ikean ostoksia (huom vaavin eka pehmolelu) sekä ihanat Nalle-arkut, jotka äiti oli ostanut. Mitähän niissä säilyttäisi?